Bag om fortællingerne om Karlstrup Kirke

Fortællingerne om Karlstrup Kirke er publiceret den 15. september 2024.

Forfatter er Marco de los Reyes (f. 1969), der til dagligt er redaktør i DR, og som bor i Solrød Strand.

Billederne er taget af Solrød Foto, medmindre andet er nævnt.

Har du spørgsmål eller kommentarer, kan du kontakte menighedsformand Merete Oehlerich Bjørnsen på e-mail: 7201MEB@km.dk eller telefon: 29608247.

Udvalg bag projektet: Bent Herlin Jensen, Merete Oehlerich Bjørnsen og Hanne Bech Andersen.

Kilder
’Årbog 1950’, udgivet af Historisk Samfund fra Københavns Amt, ’Årbog 2009’, udgivet af Historisk Samfund for Roskilde Amt, ’Thi de var af stor slægt’, af Helle Halding og Marianne Johansen, ’Kalkudvinding på Køgeegnen’, Gunnar Solvang, rapporter og udgivelser fra Nationalmuseet, ’Danmark 900-1300’, af Erik Ulsig, ’Gotikkens kalkmalerier’, af Sissel F. Plathe, Diplomatarium Danicum, lex.dk, Kulturarvestyrelsen, Københavns Universitet samt udgivelser fra Solrød Lokalhistoriske Forening.

Desuden har medarbejdere på Nationalmuseet og Københavns Universitet samt ansatte i Karlstrup Sogn og folk med relation hertil bidraget med deres viden.