Hvis du ikke er medlem af folkekirken

Er du ikke medlem af folkekirken, kan du ikke forvente at modtage folkekirkens ydelser gratis.

I Karlslunde og Karlstrup Kirker har vi faste priser for lån af kirke og kapel for ikke-medlemmer af folkekirken. Priserne gælder for både Karlslunde og Karlstrup kirker.

Priser for lån af kirke og kapel

Lån af Kapel: 1.000 kr.

Lån af Kirke: 2.500 kr.

Optagelse i folkekirken

Optagelse i den dansk folkekirke foregår via dåb. Ønsker du at blive medlem af folkekirken, skal du altså først døbes. Er du døbt ved anden kristen dåb, eller har du været medlem af folkekirken og siden meldt dig ud, kan du blive optaget i kirken igen uden dåb.

Du skal henvende dig til kirkekontoret eller præsten, hvis du ønsker at blive optaget i folkekirken.

Kontakt kirkekontoret

Karlslunde-Karlstrup kirkekontor:

Hovedgaden 24, 2690 Karlslunde
Tlf: 46 15 06 44
kirkekontor@karlslundekirke.dk

Åbningstider:

Telefonisk henvendelse kl. 9.00-12.00  mandag-fredag, og kl. 14.00-16.00 torsdag
Henvendelse til kontoret: Mandag til fredag 10-12 .